طبق نظریه گاردنر، برای به دست آوردن تمام قابلیتها و استعدادهای یک فرد، نباید تنها به بررسی ضریب هوشی (که معادل هوش منطقی-ریاضی است) پرداخت، بلکه انواع دیگر هوش و استعداد او شامل هوش موسیقیایی، هوش درونفردی، هوش برونفردی، هوش تصویری-فضایی، هوش جسمی-حرکتی، هوش کلامی-زبانی و هوش طبیعتگرا نیز باید در نظر گرفته شود.بر اساس نظریه هوشهای چندگانه، انسان دارای هشت نوع هوش (استعداد) است که از دامنه کمتر تا بیشتر متغیر بوده و بر همین اساس هرکدام از ما پروفایل هوش متفاوتی داریم. این پروفایل و مشخصه بر اساس ژنتیک و تجربه بوده و لذا هوش هر کس منحصربهفرد است و باید بطور دقیق بررسی گردد تا هوشهای برتر شناخته شود .
دوره های اموزشی
Ideation
در کارگاه آموزشی ایده پردازی یا Ideation سعی و تلاش این است که با ارائه مدل ها و تکنیک های بروز بین المللی ایده پردازی به افزایش توان خلاقیتی کودکان کمک کنیم تا بتوانند با استفاده از قدرتخیل و در کنار هم قرار دادن تکنیک های ارئه شده در دوره اموزشی توانایی ارائه ایده های بروز را بدست اورند.
در کارگاه آموزشی طراح خلاق یا Creative Designer میکوشیم تا کودکان ما با ابزار های مختلف،علوم مختلف و متریال های مختلف آشنا شوند تا به کمک آنها توانایی پیاده سازی طرح اولیه از ایده های خود را که در کارگاه قبل بر روی این موضع به طور ویژه فعالیت شده است برسند.
در کارگاه اموزشی مهندس خلاق یا Creative Engineer که علاوه بر داشتن عنوان کارگاه ، عملا محیط آموزشی هم تبدیل به یک کارگاه می شود ، دانش اموزان شروع به پیاده سازی و استفاده از علوم و ابزار هایی میکنند که در کارگاه قبل اموزش استفاده از انها را دیده اند و در این مرحله علاوه بر فعالیت بر روی ایجاد توانایی ذهنی بر روی توانایی عملی دانش اموزان نیز به طور ویژه متمرکز می ویم تا علاوه بر ایده پردازی و طرحی بتوانند ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند.
درکارگاه معمار خلاق یاCreative Architect هدف ما اموزش کودکان در جهت به دست اوردن درک صحیحی از معماری می باشد در کنار آن تقویت خلاقیت خلاقیت های فردی و تحریک ذهنی ، کسب توانایی تمرکز و تخلیه هیجان از دیگر اهداف این کارگاه اموزشی است.